دستگاه فیلترپرس دستی
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

فیلتر پرس چگونه کار می کند؟


اصل کار فیلتر پرس ها این است که دوغاب به دستگاه پمپ می شود به طوری که مواد جامد در طول چرخه پر شدن به طور مساوی توزیع می شوند. جامدات روی پارچه فیلتر جمع می شوند و کیک فیلتر را تشکیل می دهند. فیلتر از صفحات فیلتر از طریق درگاه های گوشه به منیفولد خارج می شود و آب تصفیه شده تمیز تولید می کند.

فیلتر پرس چیست؟


فیلتر پرس قطعه ای از تجهیزات است که در جداسازی مایع/جامد استفاده می شود. به طور خاص، فیلتر پرس مایعات و جامدات را با استفاده از فیلتراسیون فشاری جدا می کند، که در آن دوغاب به داخل فیلترپرس پمپ می شود و تحت فشار آبگیری می شود. اساساً هر فیلتر پرس بر اساس حجم و نوع دوغابی که نیاز به آبگیری دارد طراحی می شود. طیف گسترده ای از انواع فیلتر پرس و ظرفیت ها را متناسب با نیازهای کاربردی خاص برای آبگیری بدون مشکل و مقرون به صرفه ارائه می دهد. اینها شامل پیکربندی هایی مانند نوار کناری خودکار، سربار دستی، پرتو دوگانه خودکار، روکش فولاد ضد زنگ، فیلتر پرس ضد انفجار، فیلتر پرس خلاء، و فیلتر پرس دستی است.

فیلتر پرس دستی (Manual Filter Press )


دستگاه فیلتر پرس دستی ارزانترین نوع دستگاه فیلتر پرس برای کاربرد های محدود می باشد. که به منظور تصفیه و فرآوری برخی محلول ها در ظرفیت های پایین به کار می رود.

جالب است یدانید در این دستگاه ها باز و بسته شدن صفحات ، تخلیه کیک و حرکت صفحات فیلتراسیون به صورت دستی صورت می پذیرد و بیشتر در موارد محدودی مثل تصفیه و فرآوری در حجم کم کاربرد دارد. شاسی فیلتر پرس های دستی معمولاً از جنس آهن، چدن یا استیل است.

همانطور که می دانید در دستگاه فیلتر پرس دستی عملیات تخلیه و باز و بسته شدن بوسیله ی نیروی انسانی و به کمک اهرم دستی کنترل می شود، سرعت پایین تری هم دارند. از مدل دستی بیشتر برای کارهای کوچک تر استفاده می شود.

 

اطلاعات تماس

 




:: برچسب‌ها: نیروی انسانی , کاربرد های محدود , ظرفیت های پایین , صفحات فیلتراسیون , سرعت پایین تر ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: